Čo potrebujete vedieť o meta description
Prečo sú meta popisy také dôležité? A ako ich písať, aby boli hodnotné aj z hľadiska optimalizácie pre vyhľadávače? Majú naozaj veľký význam a oplatí sa venovať ich tvorbe? Dočítate sa v nasledujúcich riadkoch.
Čo je to meta description?
Meta description, teda meta popis, je krátky text, ktorý na webe nie je viditeľný. Zobrazuje sa však vo výsledkoch vyhľadávania, a to pod odkazom na stránku, na ktorý je možné kliknúť. Je to text, ktorý má len zopár viet. Mal by však ľuďom poskytnúť relevantné informácie o webe a takpovediac „prinútiť ich“, aby na daný web klikli. To znamená, že meta popis je krátky popis vašej stránky (prípadne článku), ktorý nabáda ľudí, aby stránku navštívili.
5 tipov pre kvalitný meta popis
Meta description je dôležitý z viacerých dôvodov. V prvom rade môže pomôcť získať viac návštevníkov. Ak je popis napísaný pútavo, je väčšia šanca, že užívateľ na stránku zavíta. Iste väčšia šanca, ako v prípade webov, ktoré meta popis nemajú. Navyše, ak meta description dobre zachytí podstatu stránky, je väčšia pravdepodobnosť, že ju tak užívatelia ľahšie nájdu a po kliknutí na ňu dostanú to, čo skutočne hľadajú.
Z hľadiska SEO (optimalizácie pre vyhľadávače) síce nie je meta popis hodnotiacim faktorom. No môže mať vplyv na mieru prekliknutia. A tá už hodnotiacim faktorom je.
Môže sa stať, že Google nepoužije vami vytvorený meta popis, ale vyberie úryvok z vašej stránky. Dôvodom je, že sa vyhľadávač snaží použiť len tie meta description, ktoré naozaj zodpovedajú požiadavkám užívateľov. Vo veľkej miere to závisí od toho, čo užívateľ vyhľadáva. Ak teda chcete napísať naozaj dobrý meta popis, mali by ste sa držať nasledujúcich tipov.
1. Správna dĺžka. Ideálne do 160 znakov. Dlhé meta popisy budú určite skrátené. Snažte sa vtesnať do tohto počtu znakov, pretože po skrátení by meta popis nemusel dávať zmysel. Prípadne by boli vynechané najdôležitejšie informácie. Aj preto sa tie najdôležitejšie myšlienky oplatí dostať na začiatok meta popisu, najlepšie do prvých 120tich znakov.
2. Kľúčové slová. Ako vždy, aj tu platí, že s kľúčovými slovami to netreba preháňať. A samozrejme, musia vyznievať prirodzene. Kľúčové slovo sa snažte použiť v prvej časti popisu, opäť z dôvodu, že v závere by mohlo byť vynechané.
3. Pútavý text. Meta description je síce naozaj krátky text, no mali by ste v ňom dokázať užívateľa presvedčiť, aby klikol na váš web. Buďte preto skutočne presvedčiví, zdôraznite konkurenčnú výhodu a snažte sa podnietiť zvedavosť užívateľa. Skúste napísať meta popis tak, aby na váš web užívateľ jednoducho musel kliknúť, pretože sa o ňom chce dozvedieť viac.
4. Výzva k akcii. Nezabudnite pridať doslovnú výzvu k akcii. Pokojne použite výrazy ako „kliknite“, „dozviete sa na našej stránke“, „nájdete u nás“ a podobne.
5. Relevantnosť. Ak v popise niečo sľúbite, na webe to skutočne musíte splniť. Lákate v meta popise na zaujímavé zľavy? Výborne. Avšak po skončení akcie nezabudnite meta popis zmeniť. Jeho obsah musí byť relevantný. Nesnažte sa návštevníka zlákať na niečo, čo v skutočnosti neponúkate! Takéto nerelevantné a klamlivé popisy vzbudzujú u návštevníkov webu negatívne emócie. Ak nenájdu to, čo na stránke hľadali a čo sľuboval meta popis, s najväčšou pravdepodobnosťou už váš web nenavštívia.
Každá stránka na vašom webe by mala mať svoj unikátny meta popis. Google totiž nepodporuje duplicitu a takéto popisy bude ignorovať. A na záver ešte užitočná rada. Ak máte rozsiahly web a chcete si meta popisy skontrolovať, určite použite nástroj Spotibo auditor. Môžete si tu popisy skontrolovať aj hromadne, čo vám uľahčí množstvo času a námahy.