Kvalitný SEO článok. Ako ho napísať?
Ako zvýšiť organickú návštevnosť webu? Slúži na to súbor techník a postupov, známy aj ako Optimalizácia pre vyhľadávače (angl. skratka SEO). Jednou z týchto techník je aj tvorba kvalitného textu – SEO článkov.
Čo by mali mať dobré SEO články
SEO článok nie je len samotný text. Je potrebné sa mu dôkladnejšie venovať. Ako by mali SEO články vyzerať a čo musia mať?
Kvalitný obsah
Pri tvorbe obsahu vašich článkov by ste vždy mali myslieť na niekoľko vecí. V prvom rade – obsah musí byť originálny. Neznamená to, že máte povedať niečo, čo ešte nebolo povedané. Samozrejme, že ak píšete o bežných a často opakovaných témach, pravdepodobne neprídete s prelomovou myšlienkou. Mali by ste však písať tak, aby vaše články neboli len kópiou iných, už publikovaných článkov. To znamená, že nesmiete „vykrádať“ iné weby a privlastňovať si autorstvo článkov, ktoré ste skopírovali inde. Nielenže je to neprofesionálne a nedôveryhodné, ale nepochváli vás za to ani Google. Stránky s duplicitným obsahom totiž dokáže veľmi jednoducho identifikovať a následne ich môže penalizovať.
Pokiaľ ide o originalitu obsahu, pozrite sa na to aj z hľadiska čitateľa. Váš článok by mal udržať jeho pozornosť a dať mu odpovede na jeho otázky. Ak sa teda pri čítaní článku nič podstatné nedozvie a očami len preletí text, s najväčšou pravdepodobnosťou už k vám nezavíta. Svojim článkom by ste teda mali dokázať odpovedať na zadanú otázku (čiže vyhľadávané kľúčové slovo).
Členenie textu
Text nesmie byť jednoliaty a neprehľadný. Je tak totiž omnoho ťažšie čitateľný a pre návštevníka webu je nezaujímavý. Dalo by sa povedať, že až vizuálne odpudzujúci. Preto text rozčleňte a použite niekoľko podnadpisov (H1, H2…). Tieto podnadpisy sú veľmi dôležité aj z hľadiska SEO. Vďaka nim dokáže Google lepšie „pochopiť“, o čom je váš článok.
Rovnako text rozčleňte do niekoľkých logických celkov – odsekov. Používajte tiež odrážky, číslovanie, či iné vizuálne členenie textu. Čitateľ sa v ňom omnoho ľahšie zorientuje a nájde, čo hľadá. Nezabúdajte na zvýraznenie dôležitých slov alebo myšlienok. So zvýrazňovaním to však nepreháňajte a použite ho len vtedy, keď je to naozaj nutné.
Kľúčové slová
Z hľadiska SEO ich článok musí obsahovať. Ale pozor! Neznamená to, že nimi musíte článok zahltiť. Používajte ich v rozumnej miere. Neviete, aké kľúčové slová by ste mali použiť? Nechajte si spraviť analýzu kľúčových slov. Vďaka nej získate všetky relevantné kľúčové slová a frázy pre váš predmet činnosti. Ak zatiaľ nechcete investovať do profesionálnej analýzy kľúčových slov, využite nástroj od Googlu – Google Ads. Je bezplatný a vďaka nemu zistíte, v akej miere sú dané kľúčové slová vyhľadávané. Ponúkne vám tiež ďalšie návrhy na súvisiace kľúčové slová. Tieto kľúčové slová je potom vhodné použiť aj v nadpise a podnadpisoch. V texte ich však používajte úplne prirodzene a nielen preto, aby tam boli. Ich použitie musí dávať zmysel.
Spätné odkazy
Prelinkovanie na iné weby musí byť, tak ako v prípade kľúčových slov, takisto prirodzené. Môžete napríklad odkazovať na svoj vlastný starší článok, ktorý sa venuje danej téme. Takisto môžete v článku odkazovať na službu alebo produkt, o ktorom je reč.
Ďalšou možnosťou sú odkazy na externé weby. Odkazujte však výhradne na kvalitné weby, ktoré sú akousi autoritou v oblasti a určite by ich mali vaši čitatelia poznať, alebo im minimálne venovať pozornosť. Samozrejme, musia sa venovať rovnakej téme. Čiže odkazy majú byť opäť prirodzené a logické a odkazovať by ste mali z kľúčových slov. Nikdy nie z výrazov ako „kliknite tu“ alebo „pozrite sem“. Ideálne je, ak sa autoritou dokážete stať vy a niekto prirodzene odkazuje na váš web. Vďaka tomu dokážete získať lepšie miesta vo výsledkoch vyhľadávania.
Použite aj obrázky
Či už sa rozhodnete pre fotografie z vlastnej dielne alebo z fotobanky, v článku by určite mali byť. Samozrejme, optimalizované. Použite názov súboru, nadpis obrázku a alt text, ktorý v krátkosti zhrnie, čo sa na obrázku nachádza.
Na záver by ste si mali svoj text (ideálne s odstupom určitého času) prečítať a skontrolovať, či je všetko v poriadku. Až potom ho „pustite von“. Gramatické chyby a nezmyselné vety nerobia príliš dobrý dojem a nevzbudzujú dôveru.